Vertellen.

 Je luistert naar een verhaal. Wetend dat het niet echt kan zijn, of wetend dat het niet over jou gaat. En toch zit je op het puntje van je stoel.

Vertellen  gaat voor mij over het delen van verlangen en emoties. Bij Fado noemen ze dat Saudade. Fado gaat over verlangen, over heimwee, over emoties. Zelfs een verlangen naar iets waarvan je weet dat je het niet kunt krijgen. En Saudade is  het delen van dat verlangen. In samenspel tussen zang en instrument, maar ook tussen publiek en artiest. Een zoeken, uitdagen, vragen, aanmoedigen, teasen, aanvoelen, vervullen ......

En als verteller balanceer je, op  'wat wil het verhaal', 'wat wil het publiek'.  Als verteller vertolk je dat 'willen', zoekend, aftastend en beslissend.

 

Op zoek naar een goed verhaal?

Ik vertel verhalen die ontroeren, die een lach bieden en een traan, die de blik verruimen en die verbazen.

  • Een feest of een andere bijzondere gelegenheid?
  • een congres
  • een scholing

Welke verhalen ik zoal vertel? Kijk bij  Aanbod.

 

Een verhaal biedt

een moment van verstilling

van verwondering

van een lach

van ontroering